Basen w ogrodzie świetnym motywatorem do aktywnego spędzania czasu!

Kiedy wyjrzysz przez okno, rano, w południe lub wieczorem, na pewno zobaczysz sporo osób spędzających aktywnie czas. Przede wszystkim biegają, spacerują, uprawiają nordic walking, słowem dbają o swoje zdrowie. Rano i popołudniu zauważyć możemy tych wysportowanych, dbających o kondycję i wygląd. Z kolei pod wieczór, kiedy tłum maleje a panująca aura pozwala przemknąć niezauważonym, pojawiają się osoby, które dopiero zaczynają, które niekoniecznie chcą chwalić się strojem, kondycją, osiągnięciami. Badania pokazują, że duży odsetek osób chcących aktywnie spędzać czas, wstydzi się publicznego uprawiania sportu. Skutkuje to niestety wycofaniem, zamknięciem się na innych, ale także frustracją, brakiem dbałości o swoje zdrowie, wygląd i kondycję. Czy można to zmienić? Tak! Na początek wystarczy basen ogrodowy, gdzie w zaciszu własnego domu będzie można rozpocząć pracę nad sobą.

Zalety pływania są wymieniane praktycznie na każdym kroku. Te najbardziej znane, to oczywiście odciążenie kręgosłupa, rozluźnienie mięśni, poprawa krążenia, zmniejszenie obrzęków, usprawnienie całego ciała, poprawa kondycji. Dystans na ogrodowym basenie jest relatywnie krótki, dzięki czemu nie musisz obawiać się słabszej kondycji, czy dopiero co rozpoczętych treningów. Pływając tylko raz w tygodniu, ale regularnie, zwiększysz kondycję, polepszysz zdrowie a przede wszystkim pozytywnie wpłyniesz na swój wygląd.

Basen ogrodowy daje możliwość odpoczynku, zrelaksowania się po ciężkim dniu, a z drugiej strony zmęczenia mięśni, poczucia bólu i zakwasów. Dla wielu osób wysiłek działa uspokajająco, koi nerwy, pozwala zapomnieć o stresujących sytuacjach, rozładować całodzienne napięcie. Poza tym podczas wysiłku organizm wytwarza endorfiny, czyli hormony szczęścia, które również pozytywnie wpływają na organizm.

1. Godzina pływania – 500 kalorii mniej!

Godzina pływania na basenie, to aż 500 kalorii mniej! Dlaczego? Ponieważ woda jest aż 800 razy gęstsza od powietrza, więc każdy ruch wymaga większego wysiłku, niż ten na powietrzu. To tak, jakbyś uprawiał sport z obciążeniem. Tymczasem Ty tego nawet nie poczujesz!

2. Pływanie nie obciąża stawów.

Mięśnie intensywnie pracują, ale jednocześnie stawy nie są poddawane takim obciążeniem, jak na lądzie. Nic Cię nie boli, stawy są odciążone. Treningi pływackie nie spowodują kontuzji, tak jak ma to miejsce chociaż by przy bieganiu po asfalcie.

3. Pływanie odmładza

Badania wykazały, że osoby latami regularnie pływające mogły się pochwalić ciałem młodszym o 20 lat! Ciśnienie krwi, cholesterol, sprawność serca na poziomie dużo młodszym, niż wynikałoby to z wieku metrykalnego.

Dobrze wybrany basen ogrodowy pozwoli Ci na uprawianie różnych stylów pływackich, grzbietowego, kraula, żabką. Każdy z rodziny na pewno dobierze odpowiedni styl do siebie. Kraul pozwala spalić najwięcej kalorii, styl grzbietowy jet najbezpieczniejszy dla kręgosłupa, żabka wzmocni ramiona i uda.

Jeśli chcesz aktywnie spędzać czas a nie chcesz z tym się ujawniać, koniecznie wybierz basen przydomowy.


Comments are closed.

Superpools.pl